Revisie, waarom een revisie?
Hoe wij een motorblok reviseren
Wij kunnen uw motorblok volledig reviseren zodat deze weer in nieuwstaat verkeerd. Om uw motor te reviseren zal deze eerst moeten worden geïnspecteerd. Hij wordt volledig gedemonteerd. Vervolgens worden alle delen grondig gereinigd en daarna gemeten. Hierna zal een rapport van de status gemaakt kunnen worden en exacte prijsopgave. Geeft u akkoord, kan de motor revisie beginnen.
Wat kost het om een motor te reviseren? Een totale motorrevisie is goedkoper dan een geheel nieuwe motor. Bij motor revisie wordt namelijk uw eigen motor weer als nieuw gemaakt.
Alle onderdelen die zijn versleten worden vervangen door nieuwe onderdelen, en sommige preventief omdat we er nu bij kunnen.
Wij gebruiken originele of aftermarket upgrade onderdelen voor de revisie van uw motor om het gewenste resultaat te behalen. De hoofdcomponenten, zoals het motorblok, cilinderkop, drijfstangen en de krukas worden machinaal gereviseerd. Alle onderdelen worden gecontroleerd en de motor wordt weer in elkaar gezet. Vervolgens wordt uw gehele motor getest.
Onderstel revisie
Uiteraard valt er meer te reviseren dan alleen motorblokken, een ander cruciaal onderdeel van het rijden is soms ook toe aan een goede opfrisbeurt : Het onderstel.
De rubbers zijn nu ook al 20 jaar oud, daardoor zijn sommige lek, uitgedroogd of gescheurd. Sommige draagarmen hebben kogels waar speling op kan zitten, of de armen zelf kunnen verzwakken door roest. Wij hebben verschillende pakketten, van simpel de rubbers vervangen tot het volledige onderstel, spuiten/poedercoaten en nieuwe rubbers.
Een korte lijst van mogelijkheden:
- Oem rubbers
- Nieuwe kogels
- Polyurethaan rubbers (verschillende hardheden
- Bodem tectyleren
- Onderstel poedercoaten
- Volledige uitlijning